Tillbaka på Grimslöv och Praktil del 2

Det går fort när man har roligt, som man så käckt brukar säga. De två veckorna i Malmö var över i ett nafs, och nu sitter jag i snöigaste Småland igen och förbereder mig på en intensiv vår.
Operan då? Tja, jag kan inte säga annat än att det var alldeles fantastiskt! Teatervärlden må förvisso bli en smula mindre magisk när man får se hur magin skapas, men i gengäld är den processen minst lika förunderlig och inspirerande.

Min första praktikvecka fick jag vara på smedjan, där jag lärde mig svetsa både TIG och MIG-svets.

Så här ser det ut. Det som syns på bilden är en aluminiumkonstruktion som svetsas ihop till en föreställning. Ni skulle sett hur intensivt blått ljuset var i verkligheten! Tack vare den förundransvärt usla kvalitén som min mobilkamera åstadkommer, syns det inte alls på samma vis på bilden. Tänk "blixt" så är ni en bra bit på väg.

Jag hade även turen att få vara med i dekormåleriet några dagar, vilket dessa bilder är ifrån. Mängden pigment de använder är, som ni ser, beundransvärd!

No comments:

Post a Comment